ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu Üyesi Caroline A. Crenshaw’ın ECGI Sorumlu Kapitalizm Zirvesi’nde Yaptığı Konuşma*

“Dağların ötesi, başka dağlardır.”

Haiti Atasözü

Giriş

Bugün burada, ECGI (European Corporate Governance Institute/Avrupa Kurumsal Yönetişim Enstitüsü) Sorumlu Kapitalizm Zirvesi’nde olmak bir zevktir. Tesadüfen, bu benim bir Komiser olarak denizaşırı açılış gezimdir. Küresel pandeminin ortasında göreve başladım, dolayısıyla akademisyenler, politika yapıcılar, sektör mensupları ve kamuoyu ile yüz yüze görüşme fırsatım olmadı. Şimdi bunu yapabildiğim için mutluyum ve bu forumda üretilen fikir ve tartışmalardan yararlanmayı umuyorum. Bugünkü tartışmaları organize ettiği için Profesör [Marco] Becht’e ve bu tür bir giriş için Profesör [Eilis] Ferran’a teşekkür ederim.

Her zaman olduğu gibi, bugün ifade ettiğim görüşlerin Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’nun (Komisyon), diğer Komisyon Üyelerinin veya Komisyon personelinin görüşlerini temsil etmediğini standart bir sorumluluk reddi vermeliyim.

Bu konferansın davetini kabul ettiğimde, sözlerimin Nobel ödüllü Profesör Oliver Hart’tan önce geleceğini bilmiyordum. Böyle saygın bir grubu bir araya getirdiği için Profesör Becht’e övgülerimi sunarım. Bugün burada, kendi başına son derece başarılı bir profesör olan Profesör Zingales ile birlikte kaleme aldığı yeni makalesi The New Corporate Governance’ı tartışmak için burada olan Profesör Hart’tan önce gelmekten memnuniyet duyuyorum. Kapitalistler, aynı zamanda personelim ve benim düzenli olarak tartıştığımız bir podcast’in ortak sunucusudur. Bugünkü tartışmaya en iyi nasıl katkıda bulunabileceğimi düşünürken, ilham almak için onların çalışmalarına döndüm. Ve umarım, bir ABD menkul kıymetler avukatı ve politika yapıcısı olarak kendi bakış açımdan size bazı ilginç perspektifler sunabilirim (bu, hem coğrafya hem de özel konu açısından, kuşkusuz, kapsamı biraz dar olan bir bakış açısıdır). ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’nun (SEC) misyonu yatırımcıları korumaktır; adil, düzenli ve verimli piyasaları sürdürmek ve sermaye oluşumunu kolaylaştırır. Bu, ilk bakışta geniş gibi görünse de, ABD yargısı ve yüzyıla yakın bir ajans uygulaması tarafından yorumlanan temel ve yetkilendirici tüzüğümüz, bu misyonun yerine getirilmesi için belirli sınırlar sağlıyor. Hart ve Zingales makalesini bu bakış açısıyla okudum ve bir SEC Komiseri olarak işime bu bakış açısı getiriyorum. Daha çok özel olarak, SEC’in bugün tartışacağım iklimle ilgili açıklama kuralını önerdiğim mercek budur.

Okuduğum gibi, Profesörler Hart ve Zingales, hissedarların yeni bir değer görüşü aldıklarını savunuyorlar. Milton Friedman’ın geleneksel hissedar değeri maksimizasyonu (shareholder value maximization) kavramı artık kurumsal yönetişimin optimal bir görünümü değildir. Bunun yerine, yatırımcılar günümüz dünyasının karmaşık olduğunun ve dışsallıkların ve şirketlerin faaliyet gösterdiği dünyanın karşılıklı bağımlılığının önemli olduğunun farkındadır. [1] Belirli konularda, ihraççıların kendileri, hissedarların değişiklik yapılması gerektiğine karar verdiği kurumsal davranışları değiştirmek için muhtemelen en iyi, en az maliyetli konumdadır. [2] Bunun yerine, hissedarlık, Profesörlerin “hissedar refahı maksimizasyonu” (shareholder welfare maximization) dediği şeye dönüşmelidir. [3]

Hissedar refahı maksimizasyonu tartışması, hepsi olmasa da bazı yönlerden, şirketlerin yönetişimlerinde ortaklığı mı yoksa hissedarlığı mı vurgulaması gerektiği konusundaki süregelen tartışmayı yansıtmaktadır. [4] Paydaşlık, hissedar refahı maksimizasyonu veya kurumsal amacın yeniden şekillendirilmesi gibi kavramların tümü düşünceli ve önemli fikirlerdir ve bunları bunun gibi forumlarda tartışmayı dört gözle bekliyorum.

Bununla birlikte, bu noktada açık ve kesin olmanın önemli olduğunu hissediyorum: bu tür kavramlar, şirket biçiminin yeniden tasarlanması veya yeni kapitalizm biçimlerinin teşvik edilmesi, SEC’in iklimle ilgili kamuyu aydınlatma açıklamalarına ilişkin önerdiği kural koymanın bir parçası değildir. Sosyal meseleler, çevre düzenlemesi veya çevre politikası oluşturma da değildir. Peki, teklif ne hakkındadır? Kendi bakış açımdan, SEC’in iklim ile ilgili açıklamalara ilişkin önerilen kuralının amacının ne olduğunu, neden bu yılın başlarında önermek için oy verdiğimi ve garip bir şekilde, önerilen bu kural koymanın neyle ilgili olmadığını tartışmak için biraz zaman harcayacağım.

Biraz arka planla başlayacağım. Kural koyma önerisi, iklimle ilgili riskler hakkında hem niteliksel hem de niceliksel açıklamayı [5] ve bağımsız denetimden geçmiş (denetlenmiş) mali tablolardaki mevcut satır kalemlerine iklimle ilgili risk etkilerini ayrıştırır. [6] Daha özellikli olarak, bu açıklamalar, şirket sera gazları (GHG) emisyonları ile birlikte iklimle ilgili risklerin değerlendirilmesi ve yönetimine ilişkin tartışmayı içerecektir. Personel ve Komisyon, ABD idari yasası uyarınca gerekli olduğu üzere, teklife yanıt olarak sunulan verileri, görüşleri ve argümanları şimdi dikkatli ve kapsamlı bir şekilde gözden geçirmektedir. Bu öneri, birçoklarının yaptığı gibi, çeşitli fikirlere ve bakış açılarına sahip çok çeşitli yorumcuları ortaya çıkardı. Halka açık şirketler, halka kapalı şirketler, muhasebeciler, hukukçular, akademisyenler ve her kesimden yatırımcılar (bireysel, emeklilik, kurumsal) geri bildirimlerini sağlamak için yazdılar. Bu geri bildirim dikkate alınacak ve nihai kuralı şekillendirecektir. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki idari süreç bu şekilde çalışmak üzere tasarlanmıştır.

Yatırımcı Talebi

SEC, tüm ABD kurumları gibi, belirli bir görev alanına sahiptir. Bu görevi ilerletmek ve kendi sınırları içinde faaliyet göstermek, SEC’in düzenleyici eylemlerinin her birinde ciddiye aldığı bir yükümlülüktür. Buna göre, bu açıklamalar piyasaları hareket ettirmek veya iklim değişikliğini etkilemek için tasarlanmamıştır. Ancak yatırımcılar iklimle ilgili bilgileri giderek daha fazla araştırıyor ve kullanıyorlar. Diğerlerinin yanı sıra kamusal ve özel fonlar, varlık yöneticileri, endeks sağlayıcıları, yatırımcılara karşı kamuyu aydınlatma, itimatlık (disclosure, fiduciary) veya diğer yükümlülüklerini yerine getirebilmek için iklimle ilgili riskler hakkında bilgi talep etmişlerdir. [7] Başka bir deyişle, yatırımcılar yatırım kararlarını bilgilendirmek için bu verilere başvururlar.

Profesörler Hart ve Zingales, iklimle ilgili açıklamalara yönelik yatırımcı talebinin bir başka önemli göstergesi olan hissedar tekliflerine odaklanıyor. 1970’lerde, sosyal veya çevresel konuları ele alan Borsa Yasası Kural 14a-8 tavsiye önerileri için hissedar desteği kabaca %3’tü. [8] 2021 vekalet sezonu boyunca, hissedarlar 115 çevresel teklif sundu. [9] Geri çekilmeyen teklifler için ortalama hissedar desteği %50’den fazla olmuştur. [10] Dahası, geri çekilen çevresel tekliflerin sayısı, başarılı hissedar katılımının kanıtıdır, çünkü bu, ihraççıların teklifi oylamak yerine hissedar destekçileri ile ilişki kurduğunu gösterme eğilimindedir. [11] Bu, elbette, tekliflerin, bazıları bildirimlerle, diğerleri ise çeşitli hedef ve amaçlarla ilgili olan bir dizi karar gerektirdiği anlamında, çok geniş bir hissedar katılımı yelpazesini yakalar. Kararların toplu olarak farklı odak noktaları olmasına rağmen, bu hissedar önerileri, doğrudan yatırımcı ifadesi yoluyla iklim bilgilerine yönelik yatırımcı talebini göstermektedir. Ayrı olarak, çok çeşitli varlık yöneticilerine ve belirlilik ve ayrıntılara sahip diğer yatırımcı girişimlerine ilişkin anketler, hissedar talebinin genişliği ve derinliği ile iklimle ilgili bilgi ihtiyacının ek kanıtlarını sağlar. [12] Ve SEC’in iklimle ilgili açıklama önerisi, sayısız ve çeşitli kaynaklardan gelen yatırımcı talebini detaylandırıyor (ortak bir çizgi sunan kanıt niteliğinde bir kayıt) yatırımcılar iklimle ilgili bilgileri anlamak istiyor, çünkü bu riskler şirketlerin faaliyetleri, mali durumu ve beklentileri ile ilgilidir. SEC’in yatırımcıları koruma konusundaki kritik misyonunu nasıl destekleyeceğimi düşünürken; adil, düzenli ve verimli piyasaları sürdürmek ve sermaye oluşumunu kolaylaştırmak için, yol gösterici bir ilke olarak yatırımcı kullanım ve bilgi talebi kaydına bakıyorum. Gerçekten de Komisyon, onlarca yıldır şirketlerden firma değerini ve yatırımcı kararlarını etkileyen bir dizi risk ifşa etmelerini istemiştir.

SEC’in Uygulaması

SEC emsal örnekleri de önemlidir. Geçmişe bakmak, belirli bir kamuyu aydınlatma türü kanunda özel olarak sayılmamış olsa bile, olağan yol kamuyu aydınlatma açıklamalarının sınırlarına nelerin girdiğini anlamamıza yardımcı olabilir. Ve iklimle ilgili kamuyu aydınlatma ile ilgili olarak üstlendiğimiz ifşa türü ve kural oluşturma süreci için kesinlikle emsal vardır.

Bu öneri bir heves ya da dürtü üzerine ileri sürülmemiştir. Onlarca yıllık piyasa gözlemini, sektöre rehberlik etmeyi, girdi talebini ve şimdi önerilen bir kuralı içeren dikkatli, kalibre edilmiş, kasıtlı bir sürece girdik. [13] Bu, SEC’in tarihi boyunca diğer piyasa gelişmelerini ele almak için kullandığı sürece benzer. Örneğin, 1970’lerde ajans, “sıcak konular” ile ilgili kuralları araştırmayı, incelemeyi ve taslak oluşturmayı üstlendi. [14] Burada Komisyon, “sıcak/acil konular” (hot issues) olarak adlandırılan bazı halka arzlarda “genel iyimserlik ve spekülatif ilgi” (general optimism and speculative interest) dönemi gözlemledi. [15] Bu eğilimi fark eden SEC, bu tekliflerle ilgili endişeleri incelemek için bir görev gücü oluşturmak için üçüncü bir taraf olan Ulusal Menkul Kıymet Tacirleri Birliği ile işbirliği yaptı [16]. Komisyon bununla ilgili olgu bulma oturumları düzenledi ve ilgili sorular hakkında sağlam bir anlayış geliştirdi. [17] Bu çalışma ile bilgilendirilen Komisyon, bir kamuyu aydınlatma açığı tespit etti ve kayda alma bildirimlerini ve periyodik raporları değiştirmek için bildirim ve yorum kuralları oluşturmaya başladı. Hedef? Yönetim bilgisinden yeni ürün geliştirme durumuna ve genel rekabet koşullarına kadar çeşitli konularda yatırımcılara anlamlı açıklamalar yapılmasını ve bazı tescil ettirenlerin ilk kez menkul kıymet halka arz etmesi durumunda, operasyon planlarının bir açıklamasını zorunlu kılmaktır. [18] Komisyonun kuralı önerdiğinde belirttiği gibi: “[a] tekrar eden fenomen… piyasaların düzensizleşmesine ve kamu yatırımcılarının zarar görmesine neden oldu.” [19] Böylece Komisyon harekete geçti. Bunu yaparken, “Kongre, Federal menkul kıymetler tüzüğünü yürürlüğe koyarken, yatırımcıları korumak ve adil ve dürüst menkul kıymetler piyasalarının sürdürülmesini sağlamak için tasarlanmış sürekli bir açıklama sistemi oluşturdu”. [20]

Ve bu “sürekli kamuyu aydınlatma sistemi” (continuous disclosure system) mevcut kural kitabında açıkça görülmektedir. Malzemelerin çevreye boşaltılmasını düzenleyen veya başka bir şekilde çevrenin korunmasıyla ilgili federal, eyalet ve yerel yasalara uygunluktan kaynaklanan dava ve diğer iş maliyetleriyle ilgili bilgilerin kamuya açıklanmasını şart koşuyoruz. [21] Diğer açıklamalar, madencilik faaliyetleriyle ilgili fizibilite çalışmaları ve teknik raporlardan [22] ve yöneticilerin geçmişleri ve niteliklerine ilişkin önemlilik tespitlerine bakılmaksızın açıklamalardan oluşmaktadır. [23] Bunlar, SEC’in yasal yetkileri kapsamında ilan edilen zorunlu kamuyu aydınlatma açıklamalarına sadece birkaç örnektir. [24] Bunlar, idare hukukunun gerçek bulma süreci yoluyla uygulanan bir dizi ifşaat için tekrar tekrar kullanılmıştır.

Çoğunuz, 50 yıllık bir menkul kıymetler yönetmeliğinden alıntı yaptığımı duyunca, Profesör Hart’ın ve Zingales’in makalesini okumanın aksiyon dolu bir cinayet gizemine benzediğini düşünüyor olabilirsiniz. Ve yanılmıyorsunuz. Ancak, bu tarih, Komisyonun şu anda meşgul olduğu alıştırmayı bildirdiği için, altını çizmenin önemli olduğunu hissettim: SEC’in yatırımcılara sermayelerini tahsis etmek için talep ettikleri bilgileri sağlamak için tasarlanmış kurumsal kamuyu aydınlatma denetiminin bir parçası olan bir kural önerisini değerlendirmek ve nasıl oy kullanacağınıza karar verin. Mevcut durumda, iklimle ilgili açıklamalar. SEC’in konuyla ilgili önerisi, yukarıda belirtildiği gibi, gönüllü iklim riski raporlama rejimindeki kamuyu aydınlatmadaki boşlukları belirledi. Onlarca yıllık personel deneyiminden sonra, Başkan Vekili Lee’nin Girdi Talebi aracılığıyla halkla kapsamlı bir diyalog ve şimdi bildirim ve yorum kuralı oluşturma süreci aracılığıyla SEC, sürekli açıklama sisteminin yatırımcılara yanıt vermesini sağlamaya çalışıyor. Komisyon, iklimle ilgili açıklama teklifini formüle ederken yeni veya kapsamlı bir kurumsal yönetim teorisine güvenmedi. Daha ziyade, teklif, asırlık yasal görevimize dikkatli bir yanıt olarak ortaya çıktı. Basitçe söylemek gerekirse, bu teklif SEC’in yatırımcıların korunması için açıklama kurallarını yayınlama görevi dahilindedir.

Tekliften bu yana geçen süre içinde, SEC’in bir çevre düzenleyicisi olarak hareket ettiği, ekonomiyi karbondan arındırmaya çalıştığı ve bu tür düzenleyici eylemlerle yetkisi açısından bir çizgiyi aştığı konusunda bariz bir şekilde yanlış iddialar olmuştur. [25] Gerçek bir mesele olarak, önerilen kural koyma, kamu şirketlerinin iklimle ilgili risklerle ilgili bilgilerini kamuya açıklamasıyla ilgilidir. Ne bir kurulun ticari yargısını gasp eder, ne de davranışı normatif bir sonuca yönlendirmeye, şirketlerin çevresel etkilerini düzenlemeye veya sermaye piyasalarını yeniden yapılandırmaya çalışmaz. Bunun yerine, yatırımcıların yatırımlarını ve oylama kararlarını bildirmek için kullandıkları açıklamaları standartlaştırmayı amaçlar. [26] Yine, SEC’in yatırımcıları korumak ve üç taraflı misyonunun tüm unsurlarını yerine getirmek için on yıllardır yaptığı çalışmadır. Benim bakış açıma göre, yatırımcıların agresif karbon azaltımı peşinde olan şirketlere sermaye tahsis edip etmedikleri veya yüksek emisyonlu şirketleri seçip seçmemeleri, teklifte belirtilen mantıkla ilgisizdir, çünkü belirli bir çevresel etki elde etmek mantığın bir parçası değildir. [27] SEC teklifi onaylamak için oy verdiğinde yazdığım ifadede yazdığım gibi, bir Komiser olarak hissedarlara ne isteyeceklerini dikte etmek benim işim değildir. [28] ABD kamuyu aydınlatma kuralları, çerçevesi ve programı söz konusu olduğunda, görev alanım dışındaki dünyanın nasıl olması gerektiğine dair normatif önyargıları dışlamak ve kendimi yasaya, emsallere, yüzyıla yakın bir SEC uygulamasına ve ihraççıya dayandırmaktır.

Piyasalar Zaten Hareket Etti, SEC Takip Ediyor

İklimle ilgili açıklama önerisinin motivasyonu, yalnızca yatırımcıların talep ettikleriyle ilgili değildir. Yatırımcılar ve diğerleri, SEC’in nihai eylemi yapmasını beklerken, piyasa gelişti.

İklimle ilgili açıklamalar ve stratejiler mevcuttur ve günümüzde şirketler tarafından kullanılmaktadır. Şirketler, karbon nötr olma konusunda iddialarda bulunuyor ve çevre dostu olduklarının reklamını yapıyor. [29] İklimle ilgili yönetim ve risk stratejileri açıklanıyor ve bu tür stratejiler bir yelpazede vardır. [30]

SEC personeli, 2019 ve 2020 yılları arasında tüm yıllık raporların %33’ünün iklim değişikliğiyle ilgili açıklamalar içerdiğini gözlemledi. [31] Akademik araştırmalar, Russell 3000 firmalarının çoğunluğunun iklimle ilgili bilgiler sağladığını ve gönüllü açıklamalardaki bilgilerin kapsamının arttığını bulmuştur. [32] Ek olarak, ABD Ticaret Odası Sermaye Piyasaları Rekabet Edebilirlik Merkezi (CCMC), ABD’deki kamu şirketlerinin yarısından fazlasının iklimle ilgili bilgileri içeren kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik, ESG veya benzeri raporlar yayınladığını tespit eden bir anket yürüttü. emisyonlar bu raporlarda en çok tartışılan konulardan biridir. [33] Ve ben sadece yüzeyi gözden geçiriyorum. [34]

Şirketler de hedefler belirliyor. Raporlar, S&P 500 şirketlerinin üçte ikisinin karbon emisyonları için bir hedef belirlediğini ve emisyonları her zamankinden daha ayrıntılı bir düzeyde izlediğini belirtti. [35] Ve emisyon hedefleri ve takibinin ötesinde, şirketler diğer “yeşil” hedeflere yönelik taahhütlerde bulunuyorlar. [36] İklimle ilgili stratejiler, yatırımcılar ve potansiyel yatırımcılar da dahil olmak üzere tüketicilere ve halka birçok yönden pazarlanmaktadır.

Piyasalar hareketlendi. Piyasalar bu bilgiyi açıklıyor. Ancak bir sorun var: açıklamalar değişen derecelerde özgüllük, standardizasyon ve bazen güvenilmezlik ile yapılıyor. [37] Yatırımcılar, stratejilerin nasıl uygulandığını anlama ve izleme yeteneğine sahip olmadıklarını söylediler. [38] Bu arada, bu açıklamaların yeri, kelimenin tam anlamıyla, her yerdedir ve karşılaştırılabilirliği büyük bir zorluk haline getirir. Piyasalar yükselirken yatırımcı korumasının geride bırakılmaması SEC için önemlidir. Yatırımcıların yeterli bilgiye sahip olmalarını ve şirketlerin yatırımcılara sağladıkları bilgilerden sorumlu tutulabilmelerini sağlamak, yatırımcıların daha sonra yatırım kararları vermek için kullandıkları SEC’in görevidir. Konu alanı ne olursa olsun, şirketlerin yatırımcılara yaptıkları iddiaların doğruluğu, güvenilirliği ve bütünlüğünden sorumlu olmaları gerekir.

SEC, güncel ve anlamlı kalabilmek için açıklama ve raporlama çerçevelerinin nasıl değişmesi gerektiğini anlamak için yatırımcılara, piyasalara ve idari sürece yönelir.

Sürekli Gelişim

Son olarak, yerinde bir örnek kullanarak belirtmek istediğim son bir nokta var. 2022 tarihli Enflasyon Azaltma Yasası (Yasa) ile ilgisi vardır. Yasa, geçtiğimiz Ağustos ayında yasalaştı ve yatırımcıların iklimle ilgili bilgileri neden aradıklarını ve bu ihtiyacın nasıl daha da büyüyebileceğini göstermeye yardımcı oluyor.

Yasa potansiyel olarak önemlidir, çünkü hane halkları ve şirketler için düşük karbon uygulamalarına geçiş için teşvikler, geçiş risklerinin diğer yüzü olan geçiş fırsatları içerir. Kanun, özellikle, vergi kredileri (indirimleri), hibeler, krediler yoluyla, kuruluşlar için temiz elektrik ve yakıt projelerine, daha düşük emisyonlu ulaşım, bina ve ekipman verimliliği, karbon yakalama ve bunu desteklemek için ilgili üretim ve tedarik zincirlerine katılmaları için teşvikler yaratır. [39] Genel olarak, Kanun, ticari ve bireysel tüketicileri, talebi etkilemesi gereken daha düşük emisyonlu ürün ve hizmetleri kullanmaya teşvik etmektedir. [40]

Çoğu yeni yasada olduğu gibi, uygulama ayrıntılarının birçoğu henüz belirlenmemiştir. Ancak gözlemciler, Yasanın “anlatıyı risk azaltmadan yakalama fırsatına kesin olarak değiştirdiğini” not etmeye başladılar. [41] Bazı şirketler, sunulan fırsatlardan yararlanmak için diğerlerinden daha iyi bir konumda olacaktır. Bir şirketin bu teşviklerden yararlanma yeteneği veya eksikliği, getirileri etkileyebilir. Piyasalar alternatif ürünlere, süreçlere ve enerji üretimine kaymaya başladığında (bu yasa, diğer hükümet eylemleri veya hükümetle hiçbir ilgisi olmayan dinamikler nedeniyle) ustaca yanıt vermeyen şirketler rekabetten zarar görebilir veya başka kayıplara maruz kalabilir. Bu, geçiş riskinin bir ders kitabı örneğidir. İklimle ilgili açıklamalar, yatırımcıların, şirketlerin anılan Kanunun yarattığı fırsat ve risklere ne kadar etkili yanıt verdiğini ve gelecekte ortaya çıkabilecek diğer fırsat ve risklere yanıt vermek için ne kadar iyi bir konumda olduklarını anlamalarına yardımcı olabilir. [42]

Sonuç

Bitirmeden önce, yatırımcılar ve ihraççılar ile yatırımcılar adına para yatıran mütevelli heyetlerle (işçiler, ebeveynler, öğretmenler, emekliler) onlarca yıllık ilgili deneyim ve çalışmanın ardından bu noktaya geldiğimizi tekrar vurgulamak isterim.

Komiser olmadan önce, neredeyse on yıl boyunca SEC’de personel üzerinde çalıştım. Komisyonun çalışmalarına inanıyorum ve sermaye piyasalarımıza inanıyorum ve desteklemek için çalışıyorum. SEC’in, ajansın misyonunu dürüst bir şekilde yerine getirmeye ve Kongre tarafından ilan edilen yasal yetkileri sadakatle uygulamaya kararlı olduğunu biliyorum. SEC, güvenilir bir bağımsız denetim ve kamuyu aydınlatma çerçevesi sağlayarak yatırımcıları koruma konusunda uzun ve hikayeli bir geçmişe sahiptir. Ayrıca, SEC’in yaptığı her şeyin mükemmel olmadığına dikkat çekecek kadar farkındalığa ve alçakgönüllülüğe sahibim. Ancak bu, bildirim ve yorum kural oluşturma sürecinin güzelliğidir. Tüm yatırımcıların, ihraççıların, yatırım danışmanlarının ve diğer paydaşların SEC’e gelmeleri ve her an bizimle konuşmaları gerektiğini bilmelerini istiyorum.

Bugün tartışılan konulara araştırmalarını adayan profesörlere ve akademisyenlere teşekkür etmek istiyorum. Çalışmalarınızın devamını bekliyorum.

Dipnotlar

1.a a a a  Oliver Hart & Luigi Zingales, The New Corporate Governance, 1 U. Chi. Otobüs. L. Rev., 195-216 (yakında 2022).

2.a a a a  Örneğin, önemli miktarda plastik üreten bir üreticinin çevreye duyarlı hissedarları, Sierra Club’a bağış yapmaktansa, üreticinin plastik üretimini azaltmasını sağlayarak çevresel hedeflerine daha iyi ulaşabilir. İD. 204’te.

3.a a a a  Buradaki fikir, “dışsallıklar önemli olduğunda veya en azından bazı yatırımcılar toplum yanlısı olduğunda” yatırımcıların, karı maksimize etme hedefiyle her zaman tam olarak örtüşmeyen manevi hedefleri olabilir. Hissedar değeri maksimizasyonunun aksine hissedar refahı maksimizasyonu, şirketlerin iş kararları verirken bu diğer hedefleri hesaba katmasını sağlayacaktır. İD.

4.a a a a  Bkz. Edward B. Rock, Şirket 2020’de Kimin İçin Yönetiliyor? Kurumsal Amaç Tartışması, 76 Otobüs. Yasa. 363 (2021) (şirket amacına ilişkin tartışmanın tarihini ve mevcut durumunu tartışıyor).

5.a a a a  Yatırımcılar için İklimle İlgili Açıklamaların İyileştirilmesi ve Standardizasyonu, Yayın No. 33-11042; 34-94478) (21 Mart 2022’de teklif edildi) (bundan sonra Teklif olarak anılacaktır). Önerildiği gibi, açıklamalar iklimle ilgili riskleri gerektirecektir, ancak iklimle ilgili fırsatlar serbesttir, bunlar “açıklanabilir”. 498-499’daki Teklife bakınız.

6.a a a a  Bakınız, örneğin, ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu, Yatırımcı Danışma Komitesi,a  SEC Yatırımcı Danışma Komitesi’nin İklimle İlgili Açıklama Kuralı Önerilerine İlişkin Tavsiyesia  (21 Eylül 2022) (İşletmenin Sahibi Olarak Yatırımcı Alt Komitesinin Tavsiyesine atıfta bulunur) ESG Açıklamasına İlişkin SEC Yatırımcı Danışma Komitesi (14 Mayıs 2020) (yatırımcıların çalıştıktan sonra yatırım ve oylama kararları vermek için gerekli olan maddi, karşılaştırılabilir, tutarlı bilgi talebi nedeniyle SEC’in ESG konularına ilişkin entegre açıklama rejiminde güncellemeler yapmasını tavsiye eder. “yatırım danışmanları, varlık yöneticileri ve varlık sahipleri, ABD’li ve yabancı İhraççılar, üçüncü taraf veri sağlayıcıları”).

7.a a a a  Bakınız, örneğin, J. Robert Brown, Jr., Essay: Mother Nature on the Run: The SEC, Climate Change Disclosure, and the Major Questions Doctrine , San Diego L. Rev. (yayınlanacak) (el yazması n. 135) .

8.a a a a  Bakınız Marc Treviño, June M. Hu ve Joshua L. Levin, 2021 Vekil Sezon İncelemesi: Çevresel Konularda Hissedar Önerileri, Harv. L.Ş. F. Corp. Yönetişim (11 Ağustos 2021).

9.a a a a  Kimliğe bakın. Buna düşük oy alan ESP karşıtı teklifler dahil değildir.

10.a  Kimliğe bakın. Sunulan 115 teklifin yarısından fazlası geri çekildi. Önde gelen taraftarlar, şirket belirtilen çevresel hedeflere yönelik eylemlerde bulunmayı taahhüt etmedikçe veya en azından ifşaya dayalı talebi kabul etmedikçe, şirketlerle nadiren anlaşmışlardır.

11.a  Teklif 319-321’de.

12.a  Yatırımcıların karar vermede yararlı, doğru ve karşılaştırılabilir bilgilere yönelik talebi, onlarca yıllık SEC uygulaması boyunca belgelendi, iklimle ilgili açıklamalara ilişkin 2010 Komisyonu düzeyindeki kılavuzu yönlendirdi ve ardından Başkan Vekili Allison’ın Girdi Talebi’nde daha kapsamlı bir şekilde resmileştirilmesi düşünüldü. Lee, 2021 yılının Mart ayında açıldı. Açıklamalara standardizasyon, karşılaştırılabilirlik ve doğruluk getirmek, ajansımızın görev ve günlük çalışmalarının merkezinde yer almaktadır. Bir deyim kullanmak gerekirse, SEC’in “ekmek ve tereyağı”dır. Ve şimdi, teklifin bildirim ve yorum döneminin bir parçası olarak alınan ek veri ve bilgiler, uygun bir şekilde nihai bir kurala dahil edilecektir. Tabii ki, idari gereklilikler uyarınca yapmam gerektiği gibi,

13.a  Bakınız, örneğin, ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonunun Sıcak Sorunlar Piyasasına İlişkin Raporua  (1984); Eileen Shanahan, SEC, ‘Sıcak Sorunlar’ Konusunda Duruşmalar Açtı, NY Times (29 Şubat 1972).

14.a  Kimliğe bakın. 5’te

15.a  Ulusal Menkul Kıymet Satıcıları Birliği, bugün FINRA olarak bilinen kuruluşta birleştirildi.

16.a  Bakınız, Sıcak İhraç Piyasasına İlişkin Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu Raporu, supra not 14, 9’da.

17.a  Bkz.

18.a  Bakınız Yeni Hisse Senedi İhraçlarına İlişkin Anlamlı Açıklamalar, 37 Fed. Kayıt 16005’te 16007 (9 Ağustos 1972’de önerildi)

19.a  Bkz.

20.a  Bakınız, örneğin, Teklif 16’da; Çevresel Gerekliliklere Uyumun Etkilerinin Açıklanmasını Gerektirmek İçin Kabul Edilen Kayıt Formlarında Değişiklikler, SEC Rel. 33-5386 (20 Nisan 1973).

21.a  SEC Endüstri Kılavuzu 7’ye bakın.

22.a  Bkz. SK 401(e)(1) (kurulun bir bireyin yönetici olarak görev yapması gerektiği sonucuna varmasına yol açan “belirli deneyim, nitelikler, nitelikler veya becerilerin” açıklanmasını gerektirir). Ve bu sadece bir örnek. Bakınız, örneğin, Allison Herren Lee,a  Living in a Material World: Myths and Misconceptions about “Materiality ” (24 Mayıs 2021) (“Aslında, 1933 tarihli Menkul Kıymetler Yasası’nın 7. Bölümü kapsamındaki yasal kural koyma yetkimiz, SEC’e, kamu yararı ve yatırımcıların korunması için açıklama talep etme konusunda tam kural koyma yetkisi vermektedir. Bu yasal yetki, ‘önemlilik’ ile nitelenmemektedir. Benzer şekilde, 1934 tarihli Menkul Kıymetler Borsası Kanunu’nun 12, 13 ve 15. Bölümlerinde yer alan periyodik raporlama hükümleri ‘önemli’ olarak nitelendirilmez.…Uygulamada Yönetmelik SK, başından beri, yatırımcılar için önemli olan ancak veya ifşayı yapan her şirket için her açıdan önemli olmayabilir. Bunu örneğin ilişkili taraf işlemlerinin ifşa edilmesi, çevresel işlemler, hisse geri alımları ve icra tazminatı ile ilgili olarak yaptık.”).

23.a  Önergede belirtildiği gibi, “Komisyon, ‘kamu yararı veya yatırımcıların korunması için gerekli veya uygun’ açıklama gerekliliklerini ilan etme konusunda geniş yetkiye sahiptir. Bakınız, örneğin,a  Menkul Kıymetler Yasası [15 USC 77g] Bölüm 7 ve Borsa Yasası Bölüm 12, 13 ve 15 [15 USC 78l, 78m ve 78o].

24.a  Bakınız, örneğin Bernard S. Sharfman ve James R. Copland, Opinion,a  The SEC Can’t Transform Can’t into a Climate- Change Enforcer, Wall St. J. (14 Eylül 2022); Paul Atkins ve Paul Ray, Opinion,a  SEC’in İklim Kuralı Mahkemede Dayanmayacak, Wall St. J. (12 Temmuz 2022); Jan Wolfe, Amara Omeokwe ve Andrew Ackerman,a  Yüksek Mahkeme İklim Kararı SEC’e Engeller Ekliyor, Wall St. J. (1 Temmuz 2022) (önerilen kuralın Yüksek Mahkeme’nin Batı Virginia v. EPA’daki kararına aykırı olduğunu savunarak, 597 ABD __).

25.a  7’deki Teklife bakınıza  (“Tescil ettirenlerden iklimle ilgili belirli bilgileri

26.a  “Mali tablolarında iklimle ilgili mali riskler ve iklimle ilgili mali ölçütler hakkında belirli bilgiler de dahil olmak üzere kayıt beyanları ve yıllık raporları. Bu bilgilerin açıklanması, yatırımcılara iklimle ilgili risklerin mevcut ve potansiyel yatırımlar üzerindeki etkisi hakkında bilinçli kararlar vermelerini sağlamak için tutarlı, karşılaştırılabilir ve güvenilir ve dolayısıyla karar verme açısından faydalı bilgiler sağlayacaktır.”)

27.a  Bakınız Matt Levine, Opinion,a  Anti-ESG Can Be Good Business, Bloomberg (11 Ekim 2022).

28.a  Bakınız Komisyon Üyesi Caroline A. Crenshaw, Yatırımcılar için İklimle İlgili Açıklamaların İyileştirilmesi ve Standardizasyonuna İlişkin Açıklama (21 Mart 2022) (“Bir Komisyon Üyesi olarak, milyonlarca yatırımcı için hangi bilgilerin önemli olduğuna karar vermek benim işim değil.”).

29.a  Bakınız, örneğin Teklif 673, 676 ve beraberindeki metin.

30.a  Bakınız Levine, üst not 28.

31.a  Bkz. 302’deki Teklif.

32.a  310’daki Teklife bakınız.

33.a  Bakınız 310’daki Teklif [en sık tartışılan konular enerji (%74), emisyonlar (%70), çevre politikası (%69), su (%59), iklim azaltma stratejisi (%57) ve tedarikçi çevre politikalarıdır (%35)].

34.a  Teklif, yatırımcı kullanım ve talebinin çeşitli kaynaklarını detaylandırmaktadır. Bakınız, örneğin, IB, IC, ID, IV. A.5’te Teklif.

35.a  Bkz. Teklif, n. 66.

36.a  310’daki Teklife bakınız.

37.a  Bkz. Teklif, 322.

38.a  Bakınız Yatırımcı Danışma Komitesi, supra not 9.

39.a  Bkz. 2022 Enflasyon Azaltma Yasası, HR5376, 117th Cong. (2022).

40.a  Kimliğe bakın.

41.a  Bakınız Robinson Meyer, The Climate Economy is About to Explode, The Atlantic (5 Ekim 2022).

42.a  Daha önce de belirttiğim gibi, şirketlerin yapması veya yapmaması gereken şeyin geçiş fırsatı olup olmadığı konusunda normatif bir görüşüm yok. Yatırımcılar, şirketlerin geçiş riskine (veya fiziksel riske) yanıtlara aşırı yatırım yapabileceğine hükmedebilir. Ancak iklimle ilgili açıklama, yatırımcılara aynı işlevi sağlamaya devam edecek: şirketin riske verdiği tepkinin uygunluğunu kendileri için değerlendirmelerine ve yatırımlarını ve oylama kararlarını buna göre vermelerine izin vermek. Yine, açıklamalarımız şirketleri çevresel hedeflere yönlendirmekle ilgili değildir.

* Bu derlemede yer alan görüşler Makale Yazarlarına ait olup derleyenin çalıştığı kurumu bağlamaz, derleyenin çalıştığı kurum veya göreviyle ilişki kurulmak suretiyle kullanılamaz. Derlemedeki tüm hatalar, kusurlar, noksanlıklar ve eksiklikler derleyene aittir. [Caroline A. Crenshaw (Commissioner at the U.S. Securities and Exchange Commission), Remarks by Commissioner Crenshaw at the Inaugural ECGI Responsible Capitalism Summit, Harvard Law School Forum on Corporate Governance, November 1, 2022, < https://corpgov.law.harvard.edu/2022/11/01/remarks-by-commissioner-crenshaw-at-the-inaugural-ecgi-responsible-capitalism-summit/#more-152030 > erişim tarihi 02 Kasım 2022 (Harvard Hukuk Fakültesi Kurumsal Yönetim Forumu; Harvard Hukuk Okulu Kurumsal Yönetim Programı, Kurumsal Yatırımcılar Programı ve Hukuk ve Finans Programı tarafından ortaklaşa desteklenmektedir. Bu Forumda ifade edilen tüm görüşler yalnızca onları ifade eden kişilere atfedilmelidir; Programlar, farklı görüşlerin ifade edilmesi için bir forum sağlamayı amaçlar ve herhangi bir kurumsal yönetim konularında pozisyon almaz. Forum, kurumsal yönetişim üzerine söylemler için en iyi çevrimiçi kaynaktır. 2006 yılında Profesör Lucian Bebchuk tarafından kurulan Forum, 5.000’den fazla katılımcı tarafından 6.400’den fazla gönderiye yer vermiş ve gönderileri 800’den fazla hukuk inceleme makalesinde ve düzenleyici materyalde geniş çapta alıntılanmıştır.)]

1966 yılında, Gence-Borçalı yöresinden göç etmiş bir ailenin çocuğu olarak Ardahan/Çıldır’da doğdu [merhume Anası (1947-10 Temmuz 2023) Erzurum/Aşkale; merhum Babası ise Ardahan/Çıldır yöresindendir]. 1984 yılında yapılan sınavda Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye bölümünü kazandı. 1985 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye bölümüne yatay geçiş yaptı ve 1988’de Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye bölümünü birincilikle, Fakülteyi ise 11’inci olarak bitirdi.
1997 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nin Denver şehrinde yer alan ‘Spring International Language Center’da; 65’inci dönem müdavimi olarak 2008-2009 döneminde Milli Güvenlik Akademisi’nde (MGA) eğitim gördü ve MGA’dan dereceyle mezun oldu. MGA eğitimi esnasında ‘Sınır Aşan Sular Meselesi’, ‘Petrol Sorunu’ gibi önemli başlıklarda bilimsel çalışmalar yaptı.
Türkiye’de Yatırımların ve İstihdamın Durumu ve Mevcut Ortamın İyileştirilmesine İlişkin Öneriler (Maliye Hesap Uzmanları Vakfı Araştırma Yarışması İkincilik Ödülü);
Türk Sosyal Güvenlik Sisteminde Yaşanan Sorunlar ve Alınması Gereken Önlemler (Maliye Hesap Uzmanları Vakfı Araştırma Yarışması İkincilik Ödülü, Sevinç Akbulak ile birlikte);
Kayıp Yıllar: Türkiye’de 1980’li Yıllardan Bu Yana Kamu Borçlanma Politikaları ve Bankacılık Sektörüne Etkileri (Bankalar Yeminli Murakıpları Vakfı Eser Yarışması, Övgüye Değer Ödülü, Emre Kavaklı ve Ayça Tokmak ile birlikte);
Türkiye’de Sermaye Piyasası Araçları ve Halka Açık Anonim Şirketler (Sevinç Akbulak ile birlikte) ve Türkiye’de Reel ve Mali Sektör: Genel Durum, Sorunlar ve Öneriler (Sevinç Akbulak ile birlikte) başlıklı kitapları yayımlanmıştır.
Anonim Şirketlerde Kâr Dağıtımı Esasları ve Yedek Akçeler (Bilgi Toplumunda Hukuk, Ünal TEKİNALP’e Armağan, Cilt I; 2003), Anonim Şirketlerin Halka Açılması (Muğla Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Tartışma Tebliğleri Serisi II; 2004) ile Prof. Dr. Saim ÜSTÜNDAĞ’a Vefa Andacı (2020), Cilt II, Prof. Dr. Saim Üstündağ’a İthafen İlmi Makaleler (2021), Prof. Dr. Saim Üstündağ’a İthafen İlmi Makaleler II (2021), Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler (2021), Ticari İşletme Hukuku Fasikülü (2022), Ticari Mevzuat Notları (2022), Bilimsel Araştırmalar (2022), Hukuki İncelemeler (2023), Prof. Dr. Saim Üstündağ Adına Seçme Yazılar (2024), Hukuka Giriş (2024) başlıklı kitapların bazı bölümlerinin de yazarıdır.
1992 yılından beri Türkiye’de yayımlanan otuza yakın Dergi, Gazete ve Blog’da 2 bin 500’ü aşan Telif Makale ve Telif Yazı ile tamamı İngilizceden olmak üzere Türkçe Derleme ve Türkçe Çevirisi yayımlanmıştır.
1988 yılında intisap ettiği Sermaye Piyasası Kurulu’nda (SPK) uzman yardımcısı, uzman (yeterlik sınavı üçüncüsü), başuzman, daire başkanı ve başkanlık danışmanı; Özelleştirme İdaresi Başkanlığı GSM 1800 Lisansları Değerleme Komisyonunda üye olarak görev yapmış, ayrıca Vergi Konseyi’nin bazı alt çalışma gruplarında (Menkul Sermaye İratları ve Değer Artış Kazançları; Kayıt Dışı Ekonomi; Özkaynakların Güçlendirilmesi) yer almış olup; halen başuzman unvanıyla SPK’da çalışmaktadır.
Hayatı dosdoğru yaşamak ve çalışkanlık vazgeçilmez ilkeleridir. Ülkesi ‘Türkiye Cumhuriyeti’ her şeyin üstündedir.